خوردن یک هات‌داگ ۳۶ دقیقه از طول عمر را کم می‌کند!

در این مطالعه محققان دانشگاه میشیگان بیش از ۵۸۰۰ غذا را مورد ارزیابی قرار دادند و آنها را بر اساس میزان بیماری‌های تغذیه‌ای برای انسان و تأثیرشان بر محیط زیست رتبه‌بندی کرد.

نتایج نشان داد جایگزینی ۱۰ درصد از کالری دریافتی روزانه از گوشت گاو و گوشت‌های فرآوری‌شده با ترکیبی از میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، حبوبات و غذاهای دریایی می‌تواند میزان کربن رژیم غذایی را تا یک‌سوم کاهش دهد و به افراد این امکان را می‌دهد تا ۴۸ دقیقه در روز به عمرشان بیفزایند.

کاترینا استیلیانو سرپرست تیم تحقیق، در باره عمر می‌گوید: «به طور کلی، توصیه‌های غذایی فاقد جهت خاص و قابل اجرا برای ایجاد انگیزه در افراد برای تغییر رفتار است و به‌ندرت توصیه‌های رژیم غذایی به اثرات محیطی می‌پردازد.»

محققان این مطالعه غذاها را بر اساس عملکردهای تغذیه‌ای و محیطی‌شان، مانند چراغ راهنمایی، در سه منطقه رنگی سبز، زرد و قرمز طبقه‌بندی کردند.

منطقه سبز نشان‌دهنده غذاهایی است که توصیه می‌شود در رژیم غذایی افزوده شود و حاوی غذاهایی است که هم از نظر تغذیه مفید هستند و هم تأثیرات زیست‌محیطی پایینی دارند. غذاهای این منطقه عمدتاً شامل آجیل، میوه‌ها، سبزیجات مزرعه‌ای، حبوبات، غلات کامل و برخی از غذاهای دریایی هستند.

منطقه قرمز شامل غذاهایی است که تأثیرات تغذیه‌ای یا زیست‌محیطی قابل توجهی دارند و باید در رژیم غذایی افراد کاهش یافته یا از مصرف‌شان اجتناب شود. تأثیرات تغذیه‌ای در درجه اول ناشی از گوشت‌های فرآوری‌شده و آب و هوا و سایر تأثیرات زیست‌محیطی ناشی از گوشت گاو، گوسفند و گوشت‌های فرآوری‌شده بوده است.

اولیویه ژولیت عضو تیم تحقیق، می‌گوید: «ضرورت تغییرات رژیم غذایی برای بهبود سلامت انسان و محیط زیست مشخص است. یافته‌های ما نشان می‌دهد که جایگزینی‌های کوچک هدفمند، راهکار امکان‌پذیری برای دستیابی به مزایای قابل توجه بهداشتی و زیست‌محیطی بدون نیاز به تغییر قابل توجه در رژیم غذایی است.»

دیدگاه شما

استفاده از مطالب لوتوس طب برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام لوتوس طب و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به لوتوس طب تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.